• Service nodig? Neem gerust contact op met onze Technische Dienst.
 

Belangrijk: Voordat u een apparaat terug stuurt, willen wij u vragen om eerst het systeem en betreffende apparaat goed na te lopen. Er kan met behulp van de probleemoplossers in de gebruiksaanwijzing, de informatie op deze site en met eventuele telefonische ondersteuning veel opgelost worden. Op dit moment is namelijk feit dat veel van de aangeboden apparatuur geen defect bevat. En dat is zonde voor voor alle partijen.

Mocht het onverhoopt voorkomen dat uw apparaat niet meer functioneert, dan kunt u het gefrankeerd naar uw dealer of rechtstreeks naar Xenteq opsturen.
U hoeft geen RMA nummer aan te vragen. Wij vragen u wel om een duidelijke klachtomschrijving bij te voegen, zo veel mogelijk info van de betreffende gebruikssituatie en natuurlijk alle gegevens van de afzender. U vindt hier een standaard retourformulier.
De aankoopbon dient tevens bijgevoegd te worden om de eventuele garantie te kunnen bepalen. Indien er geen aankoopbon is toegevoegd gaan wij uit van de fabriekverkoopdatum.

De reparatietijd zal in normale omstandigheden slechts enkele werkdagen bedragen. Producten met het Smart Value Servicelabel profiteren zelfs nog van privileges ten aanzien van service.

Bij ons kunt u ook nog terecht met uw apparaat wat al vele jaren oud is. Wij blijven service verlenen op alle door ons in het verleden verkochte producten! Bovendien ontvangt u bij reparatiekosten die hoger zijn als Euro 50,- altijd eerst kosteloos een prijsopgave! U kunt dus dan alsnog beslissen of u het apparaat wilt laten maken.

Tevens bieden wij de service onder de noemer 'klaar terwijl u wacht'. U kunt namelijk ook een afspraak maken met onze technische dienst. Neem hiervoor telefonisch contact op nummer 077-4662067.

Verder hanteren wij de volgende reparatie voorwaarden:

  • Als blijkt dat het probleem d.m.v. de gebruiksaanwijzing/probleemoplosser verholpen had kunnen worden, dan zijn wij genoodzaakt om €15,- analysekosten  (excl. verzendskosten) in rekening te brengen.
  • Bij reparatiekosten lager dan €50,- (excl. verzendkosten) ontvang u geen opgave van reparatiekosten en wordt het defecte apparaat meteen gerepareerd.
  • Zijn de reparatiekosten hoger dan €50,- (excl. verzendkosten) dan ontvang u vooraf een kostenopgave. Na uw akkoord wordt het apparaat gerepareerd.
  • Wordt de kostenopgave niet goedgekeurd dan wordt het defecte apparaat aan u teruggezonden of in overleg vernietigd. Indien terugzending gewenst is ontvangt u een factuur voor de verzendkosten.

Indien niet anders overeengekomen worden reparatiegoederen na vooruitbetaling geretourneerd.
Alle bovenstaande prijzen zijn excl. BTW.

PRIVACY:
Wij maken u erop attent dat wij de persoonsgegevens die u ons bij het toezenden van een reparatie verstrekt en eventueel nog zult verstrekken, zullen verwerken op de manier zoals wij die in onze privacyverklaring hebben omschreven. Wij verwijzen u graag naar deze Privacyverklaringvoor meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens en de rechten die u heeft.